Aamulla äippä heräsi jo kuudelta ja tuli herättämään mutkin. Voitteko kuvitella?! Mä oisin ihan hyvin voinut jatkaa unia siihen aikaan. Mutta ei. Lähettiin sitten aamutuimaan lenkille ja sain juosta heinikossa vapaana. Mamma se jotain höpötteli että pääsen sen mukaan töihin ja kuulemma uimaan, pitää käyttää jotain ihme työetuja eduksi.

Sain ruokaa ja mentiin ulos odottelemaan kyytiä ja alkoi tuttuja maisemia näkymään. Olin käynyt siellä ennenkin. Ajattelin jee pääsen agiliitamaan, järkytys koitti kun pihaan päästiin, että ei me mitään agiimaan menty.
Äippä vei mut koirahoitolan läpi ja mua vähän jänskätti ku koirat haukku niin melkosesti, mutta parempi oli seurata mihin mamma menee. Se vei mut ulkotarhoille ja jätti sinne.
Sanoo että ottaa mut töihin ja vie mut sinne, mun mielestä se oli ihan typerä idea. Jätti se mulle sentään luun ja lelun. No ei tää nyt vielä paha ollut mutta se oli kun mamma vaan lepertelee muille koirille ja vie niitä ulos. Mun päivä meni ihan hyvin, piti kovasti kuunnella ääniä ja kun jotain epämäärästä kuului niin piti heti haukkua. Se oli kivaa. Kyllä mamma mua päivän mittaan otti koirakylpylän tiloihin tallustelemaan ja haistelemaan. Ja jossain vaiheessa se vei mut uimaan.
En tarvinut enää rampeissa tai altaassa apua. Äippä heittele mulle damia ja mä sitä nätisti hain. Näytin kuulemma ihan uitetulta rotalta. Iltapäivällä pääsin kotiin. Oli ihan kiva työpäivä. Voin joskus uudestaankin mennä.

Karvaton hännänheilutus, Chili